Stichting On Toer
© copyricht Stichting On Toer

Belevingstheater

Nieuw project

Wij als Stichting On Toer zijn bezig om een belevingstheater te ontwerpen voor mensen met een verstandelijke beperking. Waarmee we dus ook On Toer kunnen gaan. Het doel van het belevingtheater is om alle zintuigen te prikkelen. Maar ook om mensen uit hun dagelijkse sleur te halen.  Met dit theater werken we met blacklights waardoor alle afbeeldingen fluorescerend opgelicht wordt.

Wat is het doel van het belevingstheater

Het doel van deze activiteit is om alle zintuigen te prikkelen. Zien: door de poppen en attributen die oplichten door de blacklights. Horen: door de geluiden die te horen zijn in de tent. Voelen: door de knuffelbeesten te voelen en te beleven. Smaak: door speciale glazen met rietjes te ervaren wat ze proeven. Reuk: door de verschillende geuren die we in de tent verspreiden.

Voor welke doelgroep?

Deze activiteit is eigenlijk geschikt voor heel veel nivo’s. Zowel voor jong en oud. Deze activiteit is goed te vergelijken met een snoezelprogramma voor mensen met een beperking maar ook voor kinderen en demente bejaarden.

LVC en Willems zijn de sponsors van dit project

Van het Lvc hebben we een bijdrage gekregen voor de pop en de panelen van de verschillende landen. Willems uit Boven leeuwen die het materiaal voor de karren van de panelen gesponserd heeft. Verder bedanken we iedereen die doormiddel van een gift dit mogelijk hebben gemaakt. Wilt U meer weten over dit project, bel of mail ons op sot@live.nl

Stichting On Toer  als je er even uit wilt!